Sunday 7 October 2012

MANJAKAN TUBUH KETIKA HAMIL



Pengalaman mengandung anak pertama sudah tentu memberi satu pengalaman yang sangat membahagiakan buat semua bakal ibu. Apabila melangkah ke minggu-minggu akhir kehamilan perasaan gembira dan debar akan hadir silih berganti.

Perubahan fizikal saat hamil adalah lumrah seorang wanita. Itu tandanya anda seorang ibu. Bagi si ibu yang begitu mengambil berat tentang kecantikan sudah tentu perubahan yang ada misalnya ‘stretch marks’ begitu membimbangkan mereka. Selain bentuk fizikal, gangguan emosi seperti rasa takut untuk bersalin dan sebagainya boleh memberi tekanan pada minda. 

 Antara Alahan/ Gejala yang sering terjadi kepada bakal ibu:


     Mengalami mual dan muntah-muntah berlebihan






 
Bengkak berlebihan






Ruam di kulit



Sakit perut 





Oleh itu, adalah digalakkan para bakal ibu supaya mengambil suppliment atau makanan tambahan untuk membantu anda melalui proses kehamilan dengan lebih sempurna dan memastikan kandungan sentiasa memperoleh zat yang diperlukan.




Spirulina adalah pilihan yang tepat untuk bakal ibu. Mengandungi 5 zat utama yang diperlukan oleh tubuh badan.
  1. Protein
  2. Karbohidrat
  3. Lemak
  4. Vitamin
  5. Galian


KHASIATNYA


Wanita Hamil
*Khasiat seimbang membantu tumbesaran bayi 
*Kalsium dan magnesium membantu menguatkan tulang dan gigi  
*Mengelakkan masalah anemia  
*Mengimbangkan hormon dan kestabilan emosi  
*Mengurangkan risiko keguguran dan menguatkan rahim  
*Mengelakkan kelahiran bayi cacat




Jerawat dan Kecantikan
*Membersih toksik dalam badan 
*Mengimbangi hormon dan membantu pemulihan luka  
*Merangsang metabolisme dan mengelakkan parut jerawat  
*Membantu mencantikkan kulit dan pigmentasi serta melambatkan proses penuaan dengan membuat masker menggunakan Jeli Gamat GOLD & Spirulina & mengurangkan senggugut 




Kegemukan


*Membantu menurunkan berat badan tanpa perlu berlapar atau mengikuti program diet yang ketat. (Makan sebelum makan melalui cara kunyah & minum air membuatkan anda akan rasa kenyang)


*sesuai juga untuk masalah gastrik, sembelit, buasir, daya seksual, kencing manis, darah tinggi, penyakit, anemia, juga untuk meningkatkan otak pelajar terutama yang ingin menduduki peperiksaan, anti stress & anti kanser.





Cara Penggunaan

Bayi :
1-2 biji sehari (dihancurkan & dicampur dalam susu atau jus)
Kanak-kanak :
2-3 biji sehari
Belia :
5-10 biji sehari
Dewasa :
10-15 biji sehari
Wanita Hamil :
15-20 biji sehari
Pesakit :
15-20 biji sehari Peringatan : Mereka yang mengambil ubat harus mengelakkan memakan spirulina pada masa yang sama dengan pengambilan ubat. Masa yang paling sesuai ialah 1 jam sebelum atau selepas mengambil ubat. Pastikan anda meminum 8 gelas air sehari.

Cadangan : Kepada anda yang berada luar dari Pulau Pinang, dicadangkan untuk membeli Spirulina 400 tabs kerana lebih menjimatkan berbanding mengambil 200 tabs.



Amalan Ketika Hamil 

 

No comments:

Post a Comment